Recap: ANTM College Edition, ep 1, del 1

Ny säsong av America’s Next Top Model! Cycle 19! Förra orkade jag inte ens kommentera, men lite tomt har det varit inom mig, så here we go again, recap del 1 av avsnitt 1:

Eh...vad fan pågår här?!

Jag sa...VAD FAN PÅGÅR HÄR?!
Det galenskapsbörjar såklart. Vad annars. Tyras personlighetsvariant Tok-Tyra med uppspärrade ögon i tröja med trycket OMS och inom parantes (OH MY SMIZE) gör en bisarr sketch med okänd man i platinablond peruk, smink och solglasögon där de hysteriskt tjattrar om hur många säsonger det har gjorts. De sitter ömsom i stolar, ömsom ligger vid pool.

Det nya för att rädda ANTM är ju ett tema, förra årets floppande säsong var till exempel mellan engelska modeller och amerikanska. Och konstiga sketchen visar sig gå ut på att Tyra får idén att det ska vara ett college-tema. Öhhhh…? Klipp till nästa variant av Tyra, programledar-Tyra som med brunt hår (seriositet) som poserar framför malplacerad backdrop föreställandes en bokhylla (signalerar ”intellektuell” of course) meddelar att allt är nytt för den här säsongen, allt!
 För nu ska FANSEN få säga vad de tycker!  Ja det var väl bara det som saknades. Nu ska varenda miffo med webcam utan minsta koll få bedöma tjejer de ser på tv. Ja, som varenda person redan gör alltså.
Böcker i rosa och grönt. Oklart vilka titlar. (Kanske enbart utgåvor av Tyras egen vansinnesbok, Modelland.)
Så nya domare. Kelly Cutrone, är kvar, hon verkar taskig det lilla jag sett av henne, alltså får hon vara kvar förstås. Någon ny, ett slags supersnygg modellkille. Någon form av bloggarsnubbe (sa Tyra att han var den mest kända modebloggaren i världen?) som ”ska ta hand om DIN röst i tävlingen”. Inga Jays! Ingen Nigel Noooooted Fashion Photographer IN the entire world Barker! (Ja ni vet ju hur konstigt Tyra betonar när hon ska introducera folk. Men låt henne göra det, det är ju några hundratals gånger hon har fått tjata det om och om igen).

"It hit me after gratuating from Harvard (? När gjorde hon det?) that we had to do a college cycle!” Ja för när man ta examen från universitetet så är det första man tänker att samla ihop tjejer och ta dem ifrån deras skolor och få dem att strunta i utbildningen för att vara med i bizarroprogrammet-ANTM, kanon.

Snabba klipp på tossiga tjejer som gör grimaser och dribblar boll och Tyra voice ovrar att hon hittat de som smizar (le med ögonen) bäst och booty toochar (snyggt plut på stjärt tillsammans med svankning) bäst, ja för Tyra är så stolt över de egna termer hon hittat på.

Så kommer loggan: Top Model College Edition, med en vapensköld som ska signalera...vet inte, men tror gammalt universitet och lärdom, samt ljudet av en ringsignal som en skolklocka.

Så följer det vanliga oerhört tröttsamma skrikandet och drivor av tjejer väller in på en gräsmatt framför ett gammalt hus. Nästan alla har korta shorts och porrifierade skoltröjor – dvs deras collegetischor och är avklippta och sönderrivna. De ger ifrån sig gälla skrik och oh my gods.

Synkbitarna börjar: tjejerna berättar att de inte tror sina ögon, och huset är så fint och det är ett poolparty och det finns en runway. ”It’s such a magical moment” säger tjejen och jag tänker svartaste magin men inte hon att döma av minen. Det zoomas in på deras bröst…jag menar på loggan på deras collegetröjor.


Jag ser direkt en tjej jag gillar: Jessie – kort hår och glasögon, som inte tuttvåpar sig. Heja Jessie!
Maria pluggar religion och arkeologi på Harvard. Gosse, vad gör du här?! Undrar jag. ”Jag vill visa att bara för att man är modell behöver man inte vara dum” säger hon, nävisst, fast typ lite dum om man ställer upp på ANTM-spektaklet tänker jag.

Kiara, en cool basketspelare som går på college på stipendium säger att hennes dröm är att bli modell – vad fan – det borde ju vara att bli basketspelare?!

Och så Victoria, en home schoolad tjej som posar i amerikanska flaggan-rosett och amerikanska flaggan-linne, nu ville jag skriva något taskigt om detta, men sedan säger hon att hon inte har så mycket vänner för att hon är annorlunda, och jag hoppas att annorlunda inte är ”jag är sjukligt kristen och patriotisk" utan roligt egen, men jag kanske hoppas förgäves. (Alltså stars and stripesoutfitten är det varning på.)

Entre: Tyra. Det skriks så mycket att jag måste sänka ljudet.

-IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!

Ja hörni, det har typ gått fem minuter av avsnittet, och för att inte inlägget ska bli en kilometer långt slutar vi här. Fortsättning följer!

Kommentarer