Chicago Fire, Revolution, Go On samt en massa SKRÄP - nya serier från NBC

Det har tagit lite tid, ursäkta för det, men nu fortsätter vi genomgång av några av de nya serierna som kommer. Klicka på rubriken så ser du trailern. Dags för NBC:

1600 Penn
Jag fattar ingenting av trailern, ska det vara roligt? Intresseväckande? 1600 Penn handlar i alla fall om en slarvpelle (Josh Gad) som kommer tillbaka till sin familj - familjen råkar vara USA:s presidentfamilj. Presidenten spelas av Bill Pullman - en bra mycket äldre och stabbigare president än den han gjorde i Independence Day av bilderna att döma, men ack, vi ska alla bli gamla och tjocka. Jenna Elfman spelar hans fru. Familjen ska vara knasigt dysfunktionell, men 1600 Penn är en komedi som enligt förhandstips inte ska vara speciellt rolig.

Animal Practice
Jag ÄLSKAR djur. Och jag HATAR den här trailern. Det finns inga söta djur i världen som kan väga upp att det här verkar vara en helt sanslöst o-rolig komedi.

Chicago Fire
Är det en brandstation? Är det en modelltävling? Alla brandmän och ambulanspersonal på den här brandstationen är nämligen sinnessjukt snygga, och får visa upp sexpack till overallbrallerna. Gråtande barn, bombastisk musik - jag känner mig totalt ointresserad av detta brandmans-drama.


Go on
Matthew "Chandler" Perry spelar en man (och spelar även Chandlerkaraktär igen) som förlorat sin fru och börjar gå i en tokig terapigrupp. Den här komedin känns lite inspirerad av Community. Möjligt att jag orkar se första avsnittet. Känner mig dock inte superbegeistrad, trots att det är kul att åter se Perry grimasera och leva ut.




Do no harm är en Dr Jekyll och mr Hyde-historia om en neurokirurg med ett farligt alterego. Det känns inte av den trötta trailern att döma som att ens NBC själva tror på idén.

Guys with kids är en sitcom med trötta temat manliga knasbollar som tar hand om barn. Det var ju kul på Tre män och en baby-tiden men nu? "They make fatherhood fun". Nej. Inte ens vansinniga skrattmaskiner gjorde den här trailern rolig.

Infamous är NBC:s svar på Revenge. En kvinnlig privatdeckare återvänder undercover till en superrik familj, en familj där hon växte upp som städerskans dotter, för att lösa ett mord. Tja, det låter ganska kul. Tyvärr har kritiker slaktat denna pilot, så tror inte jag lägger ner mer tid på den.

The new normal
Ryan Murphy som skapade Glee och American Horror Story, ligger bakom denna komedi som handlar om en kvinna som bestämmer sig för att skapa ett nytt liv åt sig själv och sin dotter, och väljer att bli surrogatmamma åt ett homosexuellt killpar. Tja...Murphy brukar ju veta vad han gör. Så medan handlingen kanske inte biter tag så kanske den är lite härlig att se..?

Next Caller
Manlig machoradiopratare (Dane Cook) tvingas få en ny programledarkollega, en kvinna som är...vänta...hon är...FEMINIST!! Men herregudarsskymning! Fatta hur mycket skitstereotyper som kommer tryckas in i den här serien. Den som sa ja till den här pitchen vill jag slå.

Ja som ni ser verkar inte NBC har ett toppenår, vad jag tror och har hört i alla fall. Men jag har sparat det mest lovande till sist:

Revolution
Plötsligt försvinner all energi i vår värld. Elektricitet - men även motorer, batterier etc. Kvar blir en postapokalyptisk värld där krigsherrar rider häst och beter sig allmänt illa. Vad har hänt?
Det som får mig att lystra är att den är producerad av JJ Abrams som ju har ett rackarns cv. Den måste varit dyr att producera och man slår på stora trumman, men risken är att det blir ett uppblåst Terra Nova-spektakel.


Ja...möjligen den. Men skärpning NBC! ABC verkar dock ha en mer lovande line up. Kommer snart.

Kommentarer

  1. Enda jag är nyfiken på där är Revolution.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men eller hur, så mycket skräp. Och knappt Revolutions heller, pga Terra Nova-vibbarna...men vi hoppas!

      Radera

Skicka en kommentar