Recension av Revenge


Äntligen har jag hittat en ny spännande serie att följa!

I genren "spännande" har det bara varit så mycket tonårs-övernaturligt-serier för mig - Teen Wolf, Secret Circle, Vampire Diaries. Men nu är jag faktiskt lite trött på de här extrema närbilderna på porslinig ungdomshy och svarta ögonfransar som sveper och lite halvkackigt skådespeleri och förutsägbara triangeldraman.

Och Ringer kändes ju som en sådan flopp, jag har inte ens orkat se del 2.

Men så snavade jag över Revenge, som går på amerikanska ABC. Jag har helt missat den. Och hade jag sett trailern hade jag nog struntat i den också. Den inte bara avslöjat exakt allt som händer i första avsnittet, den gjorde också att serien kändes helt klyschig och töntig. Men nu så var första avsnittet både snyggt och spännande.
Det är ett drama som handlar om surprise - hämnd.

Emily Thorne (Emily VanCamp) heter egentligen Amanda Clarke. Hon flyttar tillbaka till lyxområdet the Hamptons (strandparadis för de rikarikarika utanför New York) för att hämnas på de personer som gjorde att hennes pappa hamnade i fängelse (och dog) och hennes lyckliga liv som barn blev ett helvete. Framförallt är det en familj som hon siktar på, där mamman spelas av en fortfarande helt strålande vacker Madeleine Stowe - åldras den människan inte?

Revenge ska löst (oerhört löst måste jag säga) baseras på Greven av Monte Christo. Jag ser fram emot kluriga Tracy's hämnd-sätt som Amanda använder för att krossa alla runt om henne! Och hoppas att serien undviker att vara så förutsägbar, jag blir misstänksam mot vissa trådar som redan lagts ut...kom igen, så grannkillen när de var åtta blev så betuttad i henne att han nu som vuxen fortfarande drömmer om Amanda och har döpt sin båt efter henne? Nej, inte sånt. Så blir det bra.

Kommentarer

  1. Jag gillade också, oerhört lättsett och lagom intrigant.

    Men du, avsnitt 2 av Ringer tog sig lite. Jag skulle nog inte avpollettera helt. Jag ska se nästa också, göra ny avvägning då.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar