The Big C säsong 2 - med nya härliga fejor!




The Big C är ju vansinnigt bra för er som inte sett det. Går nog fortfarande på SVT. Och på SVT Play så klart. Det handlar om en kvinna (Laura Lnney, hur fin och bra och rolig är hon inte?! Har älskat henne sedan Love Actually. Hon har vunnit tonvis av priser för den här rollen för övrigt) som får besked om att hon fått oerhört svår cancer. Hur kul låter det?

Men tro mig, den är varm och rolig och härlig - och lite sorglig förstås, men INTE maerikanskt sentimental. Inget jävla tårdrypande Mommy I love you, snarare Mommy I hate you - scenen där hon ska titta på porr med sonen...alltså gud. Jag blev nog lika generad som hennes son.

I vilket fall! The Big C ska få en säsong 2. Det är amerikanska Showtime, och premiär för första avsnittet är 27 juni.



Och man har snott åt sig några roliga nya personer - Parker Posey, Hugh Dancy (fick googla honom, och upptäcker att denna brittiska up-and-coming-skådis inte bara är vacker som en hel dag, han är dessutom gift med Claire Danes!) OCH en superfavvofavvofavvo ska hoppa in i två avsnitt - ALAN ALDA!



Jag älskar Alan Alda. Han verkar så superdupersympatisk i verkligheten, och jag blir alltid på bra humör bara jag hör hans röst. Jag har tyckt han var fantastisk sedan han spelade dryg regissör i Woody Allens Små och Stora Brott.

27 juni alltså!

Kommentarer